14. ročník Ledové Prahy

Jan Hamáček
Předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR

Dalibor Štys
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy

Ze zpráv od účastníků:

PS Otava Sušice

…V pátek jsme navštívili Muzeum lega, kde jsme si prohlédli mnoho zajímavých modelů postavených z této stavebnice. Následně nás čekala prohlídka skleníku Fata Morgana, který je součástí venkovní expozice Botanické zahrady Praha. Po této prohlídce jsme si to namířili do Národního divadla, které jsme si prohlédli úplně celé. Měli jsme velké štěstí, že nás naše průvodkyně vzala i na venkovní terasu pod střechou divadla. Pohled na Prahu z výšky byl vážně exkluzivní…

Vítovcová Eliška

Pionýrská skupina Vysočina Svitavy

…Sraz v 7.45 na vlakovém nádraží ve Svitavách. Mnozí ještě napůl rozespalí. Náš kulturní výlet jsme započali v Galerii panenek DollsLand, kde jsme si prohlédli panenky Barbie, Monster High a autíčka. Další zastávka bylo Muzeum voskových figurín a o pár metrů dále Muzeum útrpného práva. Cestou jsme nemohli minout Staroměstský orloj, Karlovu ulici, Karlův most, letmé zhlédnutí chrámu sv. Víta a baziliky sv. Jiří na Pražském hradu a v neposlední řadě procházka po Malé Straně se strašidly. Jako třešinka na dortu pak působila závěrečná vyhlídka na noční Prahu z pohodlných houpacích křesílek z moderního prostředí Žižkovské televizní věže…

Jan Leinweber

PS Tuláci Klatovy

…Letohrádek Kinských byl naší první zastávkou. Díky Abecedě trampingu jsme zavzpomínali na tábor. Pokračovali jsme lanovkou na Petřín, ze kterého jsme sklouzli do Miniatur, kde se nám nejvíce líbilo: ZOO na vlásku, okovaná blecha a karavana ne mraků, ale velbloudů…

…Konečně následovaly bonbonky s našimi „kamarády“ Zdendou a Martym, na který jsme se moc těšili, protože to jsou prííííma chlapíci. Jsme jejich věrné fanynky.

…V Muzeu železnic se Nikče nejvíc líbila zmenšenina Karlštejna a Lucce kluk v červeném tričku. Ale zpátky k muzeu, bylo naprosto parádní, bylo tam naše klatovské nádraží, limonádový Joe na koni, vrchní prchni, tancující slepice, smutný Ježíš před kostelem a úžasnej táborák s trampama. (Úplně jsme se v tom viděli.)

Vaše věrné redaktorky Lucuš a Nikuš

…Za zmínku rozhodně stojí prohlídka se strašidlem po staré Praze. Netrpělivě čekáme, až si nás strašidlo vyzvedne. Pak někdo přichází. Jsou to návštěvníci z Chropyně, kteří se budou bát s námi. Kolem jde paní. „Vy jste to strašidlo?“ ozve se z naší skupinky. Místo odpovědi se ozval smích. Nebylo to strašidlo, byla to jejich vedoucí. S malým zpožděním přibíhá mnich a my se vydáváme na Karlův most. Z našich řad se ozývá klatovské: „Kampa to půjdem?“ a následujeme ho k řece. Na úpatí mostu najednou z ničeho nic vyskočí čert. Fuj, to jsem se lekla. Kecky ječí, i když jsou až vzadu a nebafl přímo na ně. Pak nám dokonce chce i odnést do pekla Ellenku, ale ta je pro peklo moc hodná… V podloubí potkáváme lehce opilého vodníka, se kterým se cestou zpět fotíme. Vesele si povídá s dětmi i dospělými. Cizí paní, která náhodou prochází kolem, nechápavě vrtí hlavou, na vodníkův pozdrav neodpovídá. To jsou dneska lidi, co?

Majda Zemanová

PS Dubí

…Po ubytování jsme se vydali do muzea voskových figurín. Některé z nich  byly skoro jako živé, ale pochybuji, že Picasso například nosil tenisky. Po prohlídce jsme šli přes Staroměstské náměstí až k orloji a pozorovali dvanáct apoštolů, chamtivce pohupujícího měšcem, zvonícího kostlivce a kokrhajícího kohouta. Když orloj dozvonil, tak jsme se vydali na prohlídku historických prostor staré radnice a tam se dozvěděli spoustu zajímavostí z historie Prahy. Pak zbýval ještě čas jít do muzea Karlova mostu a tam nastoupit na parník k projížďce po Vltavě, na kterém jsme poslouchali vyprávění o místech, kudy jsme pluli. O Karlově mostě, o Čertovce (jak a proč dostala své jméno), o tom, jak se dříve žilo na Kampě a ve staré Praze. Pak jsme se vystoupili z lodi a vydali se metrem na Vyšehrad, kde jsme se procházeli a pozorovali krásy večerně osvícené Prahy.

Annemarie Appeltová, pionýrská skupina Dubí

PS des. St. Roubala Habartov

…Pro páteční den jsme si vytyčili hlavně odlov keše připravené pouze pro akci Ledová Praha. Museli jsme najít šest odpovědí na předem dané otázky, ze kterých jsme dosazením získali potřebné konečné souřadnice. Než jsme však nalezli místo, odkud naše lovení začíná, pěkně jsme se prošli, protože naše navigace nás vodily stále někam jinam. Nakonec se ale umoudřily a poté už šlo vše hladce. Zanedlouho jsme zadávali finální souřadnice a hurá pro ni. Za malý okamžik už se logujeme do keše a zjišťujeme, že jsme teprve druzí, kdo ji odlovil…

…V Národním památníku na Vítkově jsme si prohlédli expozici nazvanou „Laboratoř moci“. Expozice v podzemních prostorách památníku, které byly vybudovány v 50. letech 20. století jako zázemí pro péči o mumifikované tělo Klementa Gottwalda, připomíná nejen samotnou osobu Klementa Gottwalda, deformaci Památníku na mauzoleum, ale i komunistickou propagandu a období režimu 50. let v jeho nejhorších totalitních projevech…

Anna Kováčová

PS 8. Března, Jindřichův Hradec

…V pátek večer se děti prošly po Vyšehradě, cestou hledaly pomocí GPS navigace poklady – „kešky“, kterých se v okolí Vyšehradu ukrývalo hned několik. Sobotní program začal v Národním muzeu, kde se konala výstava Peníze. Největší atrakcí byla zlatá cihla, kterou si mohli návštěvníci potěžkat. Kolikrát v životě se vám poštěstí držet v ruce deset milionů? Následně jsme zamířili do Náprstkova muzea na výstavu Zámořské objevy. Zde jsme se mimo jiné podívali na palubu zaoceánské lodi a vyzkoušeli si pirátské kostýmy včetně dřevěné nohy…

Lenka Urmanová

PS Dr. Mirko Očadlíka, Holešov

…Rychle jsme vyložili věci z autobusu a ihned se vydali do centra Prahy za novým poznáním a dobrodružstvím. První zastávkou pro nás byla Židovská synagoga a prohlídka starého židovského hřbitova. Zajímavá byla také prohlídka Národní knihovny, kde jsme viděli ojedinělý kruhovitý útvar sestavený z knih, údajně největší na světě a nikde jinde jej nenajdeme. V knihovně jsme se setkali také s naší známou herečkou a „dabérkou“ paní Evou Miláčkovou. Poté jsme se přemístili do Bohnic do areálu psychiatrické léčebny, kde se v Divadle Za plotem konalo finále Dětské porty a Melodie…

…Druhý den jsme byli v nové budově Národního muzea, v Muzeu policie ČR a navštívili jsme také Muzeum Antonína Dvořáka. Velmi nás překvapilo, potěšilo, ale zároveň i zamrzelo zjištění, že jsme jedna z opravdu velmi malého množství českých skupin, které toto divadlo navštívily…

Břeťa Kydala

…V poledne nás čekala projížďka lodí tzv. Pražskými Benátkami. Projeli jsme Kampu, Čertovku, pluli jsme pod Karlovým mostem a obdivovali panorama Prahy. Měli jsme také jedinečnou možnost poslouchat úryvek skladby Vltava přímo na Vltavě.