13. ročník Ledové Prahy

Tiskové zprávy:
Záštity:

Ze zpráv od účastníků:
po kliknutí se zobrazí celá zpráva

Někdo se o pololetních prázdninách válel v postýlce, a tak přišel o spoustu zážitků a zajímavostí, které jsme zažili my, co jsme se v osm ráno sešli v klubovně. Jelikož nás bylo 21 a všichni jsme se pořádně neznali, tak jsme si nejdřív zahráli pár seznamovacích her. Hned na to jsme vyrazili „do terénu“.
Nejdříve jsme navštívili Poštovní muzeum. Nikdo z nás předtím ještě neviděl tolik poštovních známek pohromadě. Také jsme se dozvěděli, jak taková známka vzniká a kolik je s ní práce. Jelikož byl pátek, tak jsme mohli navštívit Pinkasovu synagogu spolu s židovským hřbitovem. A kdo má rád „Angličáky“, tak nám určitě bude závidět naší třetí zastávku v Umělecko průmyslovém muzeu, kde jsme vydrželi něco přes hodinu. Čtvrtou zastávkou bylo Náprstkovo muzeum s interaktivní výstavou o indiánech. To byla minimálně další hodina. A jako předposlední zastávku a poslední kulturní zážitek jsme zvolili Botanickou zahradu UK. To byla trochu změna oproti exponátům za sklem. Jen Ajnštajn si odnesl „kousanec“ od zrádného kaktusu.
Celou akci jsme zakončili sladkou tečkou v cukrárně na Karlově náměstí. Sice jsme jim málem zavařili ohřívač na vodu, ale všem chutnalo. Sice jsme se tam zasekli o trochu déle, ale nikdo se na nás nakonec nezlobil a všichni jsme byli moc spokojení.
Jitka Kulhánková
230. PS záře, Praha
Po loňské úspěšné výpravě na Ledovou Prahu jsme se těšili na její opakování i letos. Počasí bylo milosrdnější, na loňských mínus 13 stupňů po celé tři dny pobytu jsme vzpomínali už při příjezdu. Letos bylo příjemněji.
Na ubytování na ZŠ na Chodově jsme už jeli jako domů a opět se nám tam líbilo, jako loni.
Za tři dny jsme navštívili spoustu muzeí. Velmi se nám líbilo Muzeum policie, kde byla možnost aktivně si zasoutěžit, nebo v Muzeu Karla Zemana se dalo shlédnout video z některých jeho animovaných filmů, na šlapacím kole z filmu Baron Prášil se mohlo i zdánlivě letět vesmírem. Za tmy jsme absolvovali i prohlídku Muzea alchymistů v bývalém sídle magistra Kellyho, což byl také velmi zajímavý zážitek. V Muzeu čokolády jsme ochutnali pravé pralinky a v Náprstkově muzeu jsme se dověděli, jak psal své dobrodružné romány Karel May.
Těšili jsme se na koncert Děti dětem a i když některá čísla byla vtipná a tanečníci tančili se zaujetím a radostí, stejně radostně prožívaly děti před podiem hudební vystoupení beatových a rockových kapel, neboť si mohly po delším sedění v křeslech trochu zatancovat. Možná, že by tato čísla mohla být příště využita k pohybu, i když koncert Děti dětem není diskotéka.
Děkujeme všem pořadatelům za organizaci a těšíme se, že nám v příštím roce konečně vyjde ta plavba na lodi po Vltavě, na kterou jsme se tolik těšili.
Ludmila Šedivá
PS Dubí u Teplic
Letošní celostátní akce Ledová Praha se uskutečnila v termínu 1. - 3. 2. 2013. Již tradičně se na tuto akci sjely děti z celé České republiky, z různých pionýrských skupin, domů dětí a škol. Na této akci jsme nechyběli ani my, členové PS M. Očadlíka Holešov, společně s námi do Prahy vyrazili také naši kamarádi a rodiče. V Praze jsme prožili opět prodloužený víkend plný zajímavostí a nového poznání.
V pátek jsme nejdříve navštívili muzeum čokolády, expozice se nám velmi líbila. V rámci prohlídky byla také ukázka výroby pravých belgických pralinek a také jejich ochutnávka. Po sladkém zážitku jsme se přemístili do divadla Za plotem, kde jsme se zúčastnili celostátního finále Dětské Porty a Melodie. Také letos jsme byli ubytováni v moderně zrekonstruované škole na Praze 6. Sobotní program jsme zahájili u Karlova mostu, odkud jsme si prohlédli panorama Pražského hradu. Další zastávka byla u Rudolfina a odtud jsme pokračovali do Náprstkova muzea, kde nás čekala velmi zajímavá expozice Karla Maye – Vinetou, Nšoči, Old Shatterhand a další známé postavičky z Mayovek. Čekalo nás tady také milé setkání se známým hercem Stanislavem Zindulkou, který se s námi vyfotografoval. Další naše cesta vedla na Havelský trh a Václavák. Vyvrcholením sobotního programu byl již 16. ročník koncertu „Děti dětem“, který se konal v kongresovém centru. V rámci programu vystoupily různé dětské soubory – taneční i hudební z celé ČR. Měli jsme velkou radost, že v rámci letošního programu vystoupil také taneční kroužek SVČ – TYMY Holešov - Sundance. Děvčata si získala publikum svými dvěma vstupy. Prvním byla choreografie White Party a druhá Příběh hraček. Jejich velkým úspěchem bylo také získání Putovního poháru premiéra ČR v oblasti taneční. Naše pionýrská skupina v letošním roce vracela Putovní pohár premiéra ČR v oblasti hudby a získali jsme plaketu a menší pohár, který nám již zůstane natrvalo. Dále jsme byli nominováni na pohár premiéra ČR v oblasti rukodělné a hudební, ale bohužel pohár v těchto oblastech jsme v letošním roce nezískali. Nedělní program byl také zajímavý. Dopoledne jsme prošli Malou Stranu a Kampu, kde jsme si připomněli různé osobnosti z naší historie i literatury. Navštívili jsme velmi zajímavé muzeum režiséra Karla Zemana. Naše další kroky vedly na Karlův most, který byl plný turistů z různých koutů světa. Pokračovali jsme na Staroměstské náměstí, kde jsme navštívili radnici a prohlédli si orloj. Naše putování po Praze jsme zakončili tradičně na Václavském náměstí u sochy Václava, kde jsme se také společně vyfotografovali. Plni nádherných zážitků jsme se v neděli vraceli domů. Děkujeme firmě KRODOS, panu řidiči Josefu Cápíkovi, za zajištění dopravy. Poděkování si zaslouží také náš průvodce Luděk Maňásek a také velký dík patří všem dospělákům, kteří s námi do Prahy vyrazili.
Kamarádi PS Holešov
Uplynulý víkend uspořádalo sdružení Pionýr a Nadace Dětem 3. tisíciletí již potřinácté setkání dětí, mládeže i dospělých pod názvem Ledová Praha. V období pololetních prázdnin si spousta kolektivů z celé České republiky přišla získat mnoho vědomostí o památkách našeho hlavního města.
Z PS Horní Bříza tuto možnost využívá 12 členů oddílu Větrník, kteří odjíždějí v pátek ráno do Prahy. Po ubytování směřují naše kroky do míst, kde je sídlo našich prezidentů, na Pražský hrad. Slavnostní střídání jednotek Hradní stráže, prohlídka Katedrály sv. Víta, Baziliky sv. Jiří a v neposlední řadě i Zlaté uličky či Daliborky. Tento den ještě stíháme Zrcadlové bludiště a rozhlednu na Petříně. Trochu nám sice naruší program zvýšený průtok vody ve Vltavě a vyhlášení 1. stupně povodňové aktivity. Odpadá nám plavba Pražskými Benátkami. Využijeme alespoň prohlídky Muzea Karlova mostu, kde získáme mnoho informací o této historické stavbě.
Sobotní den zahajujeme návštěvou Království železnic. Po nějaké době zjišťujeme, jak pokračují práce na modelové železnici České republiky s mnoha památkami, mašinkami a vším, co k tomu patří. Dalším místem našeho zájmu se stává Muzeum Karla Zemana, nejznámějšího českého režiséra, scenáristy a výtvarníka. Na chviličku se dostáváme mezi kulisy, kde můžeme fotit, točit video. Právě mezi těmito kulisami vznikly známé filmy: Cesta do Pravěku, Baron Prášil nebo Vynález zkázy. Technika jde stranou a na řadu přichází život v Mořském světě. Překrásně udělaný areál plný akvárií s mnoha rybami nás dostává při pozorování plavoucích ryb do doby rozjímání. Po celodenním putování bychom zde zaručeně usnuli. Opouštíme Holešovice a vyrážíme do míst našeho ubytování.
V neděli se přesouváme do Národního muzea - Nové budovy. Čeká nás prohlídka zajímavé výstavy Monarchie, která ukazuje život v době éry Rakouska-Uherska. Tento den ještě stačíme prohlídku muzea voskových figurín a končíme v Muzeu Bedřicha Smetany, kde plníme úkoly zaměřené na jeho život a tvorbu. Na závěr prohlídky dostávají souhlas děvčata z výpravy zahrát si na koncertním piánu. Jejich vystoupení zaujme nás i další zahraniční návštěvníky tohoto muzea a je odměněno potleskem.
Jaroslav Novák
PS Horní Bříza
O pololetních prázdninách jsme se s Pionýrskou skupinou 8. března J. Hradec vydali na cestu do Prahy, kde se pro pionýry konala akce s názvem Ledová Praha. Nás dětí bylo 15 a vedoucích 7. Nejprve se menší děti rozloučily s rodiči a pak jsme nastoupili do vlaku směr Veselí nad Lužnicí, kde jsme museli přestoupit na rychlík do Prahy. Cesta nám trvala kolem 3 hodin a všichni jsme byli docela unavení, ale den stále nekončil a my ještě nebyli ani na místě, kde jsme spali.
Došli jsme k zastávce tramvaje na Hlavním nádraží a jeli na zastávku Husinecká. Když jsme vystoupili, pokračovali jsme do ubytovny, kde jsme spali. Po chvíli odpočinku jsme vyrazili tramvají do centra Prahy a vydali se plnit úkoly, kterých bylo celkem 6. Naše skupina tak trochu zabloudila, ale cestu na Staroměstské náměstí jsme nakonec našli. Ostatní už seděli v McDonald´s.
V sobotu v 8 hodin jsme měli budíček, vstávat se nám ale příliš nechtělo. K snídani jsme si dali chleba s marmeládou. Když jsme se najedli, začalo další putování po Praze, tentokrát do muzea hudby. V muzeu měli různé nástroje a k nim ukázku do sluchátek, kterou si mohl každý poslechnout, jak chtěl. Mně osobně se nejvíce líbilo, jak krásně zní loutna.
Když jsme skončili, vydali jsme se na tramvaj a pak směr letiště. Na letišti každý z nás dostal takový náramek jako na diskotéku. Pak jsme museli na bezpečnostní kontrolu. Všichni jsme v pořádku prošli, a tak jsme mohli nastoupit do autobusu, který nás vozil po letišti. Paní průvodkyně nás provezla všude po letišti, sledovali jsme, jak letadla přilétají a odlétají. Byli jsme se podívat i v hasičárně na letišti. Hasicí auta jsou úplně jiná, než normálně vidíme.
Ještě nás čekalo muzeum čokolády, kde jsme viděli, jak se vyrábí pralinky. Potom jsme šli na večeři, měli jsme sekanou s brambory. Večer nás čekal bazén, který nás všechny utahal. Všichni jsme si to tam skvěle užili, největší úspěch měly asi tobogány.
Další den se opakoval se snídaní úplně stejně, ale s tím, že jsme se jeli podívat na zámek Ctěnice do muzea Jů a Hele a také do muzea loutek. Pak jsme si už jenom sbalili věci a vydali se na vlakové nádraží. Jeli jsme také metrem a malá Martinka z toho měla radost, že jedeme pod zemí. Všichni jsme si výlet do Prahy pěkně užili a těšíme se na další akci.
Michaela Běhounová
8. PS Jindřichův Hradec
Byl pátek brzo ráno a my jsme seděli ve vlaku, který jel směr Praha. Všichni se těšili na nové zážitky, poznání a na něco nového, ale hlavně na společný prodloužený víkend nás Tuláků! Než jsme se nadáli, stáli jsme na hlavním nádraží v Praze, kde jsme si rozdávali modré placky.
Následovala cesta do školy, kde jsme měli být ubytovaní. Po dlouhém hledání jsme školu našli, ale nebyla to ta naše. Ta se totiž nacházela ještě o kousek dál. Ne že bychom neměli mapu, ale prostě jak už jsme byli na Ledovce mockrát, popletli jsme si loňskou a předloňskou školu.
První místo, které jsme navštívili, byla botanická zahrada, ve které nás asi nejvíce zaujalo jezírko se zvláštní rybou. Hezké byly i rozkvetlé rostlinky a poletující motýlci.
Poté naše kroky směřovaly k Náprstkovu muzeu, kde nás přivítala Ribana s Vinettouem. Zde jsme chodili po jejich stopách a četli o jejich předcích. Holky nejvíce zaujaly šaty z korálků a chlapce indiánské zbraně. Bylo to pro nás hodně zajímavé, protože náš poslední tábor se odehrával v tomto duchu. Trochu jsme si na něj tak mohli zavzpomínat.
Zbylo nám trochu času, než jsme šli do dalšího muzea, a tak jsme navštívili obchod s bonbony, kde akorát začínala jejich výroba. Sympatický Martin se Zdendou nám vše při práci dokonale vysvětlovali a také nás bavili svými vtipnými historkami.
Čas nás tlačil a my jsme se přesunuli do Alchymistického muzea. Prohlídka byla velmi zajímavá, protože jsme měli skvělého průvodce, který byl podobný Magistru Kellymu (s botami Addidas :-D). Šli jsme po nejstarších dřevěných schodech na Kellyho půdu, kde byly úžasné nejen jeho pomůcky, ale také pokus o stvoření člověka.
Protože nám počasí nepřálo, proběhli jsme Karlův most a pelášili do školy.
Když jsme v sobotu vstali, všichni jsme byli krásně odpočinutí a připraveni na začátek nového dne. Aviča s Willym nám přinesli snídani skoro až do spacáků. Na výběr byly tři druhy taštiček (povidlová, maková a ořechová) a obzvláště vypečené rohlíčky. Nasnídaní jsme vyrazili do Policejního muzea, kde byla nejhezčí ukázka policejních zásahů v praxi. Po skončení ukázek si kluci prostě museli vyzkoušet policejní zbraně, neprůstřelné vesty a mnoho dalších věcí, kterým my holky moc nerozumíme.
Následovalo muzeum hudby, kde po krásné zajímavé prohlídce strojků a samohrajícího klavíru, nám jedna šikovná „Kecka“ zahrála několik nádherných skladeb na klavír, do kterých se zaposlouchali i ostatní návštěvníci. Po kulturní vložce jsme cestou přes Petřín a Musaion zašli dobrovolně povinně znovu do bonbonkárny popovídat si se Zdendou a Martinem. A ochutnat ještě teplé ananasové bonbóny.
Od 18.00 se konal každoroční koncert Děti dětem, zde vystoupilo spoustu nadějných zpěváků, tanečních skupin a třešničkou na dortu byla Tereza Černochová, se kterou si společně zazpíval píseň od jejího tatínka Večerníček. Po koncertě jsme společně s ostatními zaplnili metro a jeli uťapáni ale spokojeni zase do školy. Kdo by to byl řekl, že se o víkendu budeme těšit do školy. Před spaním nám všem Pája přečetl pohádky. :)
Než jsme se nadáli, byla neděle. Někoho bolely paty, někoho záda a jiným nebylo vůbec nic! :-D S velkými baťohy jsme doťapkali na Pražský hrad, zkoukli jsme výměnu stráží a prošli Zlatou uličku. Poslední zastávkou byla nová budova Národního muzea, ve které byla ukázka věcí, šatů a hraček dob Monarchie. U výstavy hraček jsme si mohli vyzkoušet, jaké to bylo klečet na hrášku nebo na dřevěných polínkách. Jaké štěstí, že už se to nepraktikuje. :-D
Po obědě v Mekáči, jsme nastoupili do autobusu, který nás dovezl až k nám do Klatov. Jízda metrem nás nikdy neomrzí, Ledová Praha už vůbec ne, protože s naší bezva partou jde všechno lépe a hlavně s úsměvem.
Kecky - Nikča a Lucka z Tuláků. :) :) :)
V sobotu 2. 2. 2013 se pionýrský oddíl Divoká Orlice vypravil spolu s dalšími dětmi z Rokycan do Prahy.
Naše první zastávka nás dovedla na Karlův most a od Karlova mostu jsme zavítali do Zemanova muzea. Tam jsme si vyzkoušeli pár Zemanových triků s loutkami a létajícím kolem. Po této prohlídce následovalo muzeum Náprstkovo. Kde jsme mohli vidět, jak se žilo na různých kontinentech, např. Asie, Amerika, Austrálie… Cestou zpátky k autobusu jsme si mohli zakoupit na pohled vynikající staročeský trdelník. Když jsme došli k autobusu, vyrazili jsme na Pražský hrad. Tam jsme zavítali do chrámu sv. Víta a na různá nádvoří, také jsme si všimli vlajky, která označovala, že náš prezident je v naší republice. Předposlední muzeum bylo armádní, kde jsme si mohli prohlédnout zbraně, uniformy, odznaky, vlajky a různé vojenské věci. V tomto muzeu byla i sokolská výstava, v které jsme naopak viděli dresy našich atletů a jejich sportovní náčiní. Poslední muzeum bylo policejní, tam jsme si mohli prověřit své znalosti pravidel silničního provozu.
Na závěr jsme došli do Kongresového paláce, kde si pro nás Pionýr přichystal několik tanečních, hereckých, ale i pěveckých vystoupení. Hostem tohoto večera byla Tereza Černochová. Po ukončení jsme se odebrali do šaten, tam jsme si vzali věci a šli do autobusu, škoda, že nebyla v provozu bobová dráha, na kterou jsme se všichni těšili. Doufáme, že bude příště. Všichni jsme byli mile překvapeni, ale také unaveni. Po příjezdu do Rokycan jsme se všichni rozešli domů. A doufáme, že akce Ledová Praha bude příští rok zas.